247 klanten beoordeelden ons met ★ ★ ★ ★ ★ Huur of koop reisartikelen voor jouw vakantie Door ons gezin voor dat van jou Duurzame kwaliteitsproducten

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Begrippen

    In onderhavige algemene voorwaarden gelden de volgende begrippen:
  • Aanwijzingen: door TRIPIDOO verstrekte aanwijzingen geleverd bij het product of zoals beschreven op de Website;
  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden;
  • Consument: een consument als bedoeld in artikel 6:230g van het Burgerlijk Wetboek;
  • Einddatum: de datum waarop de Overeenkomst eindigt zoals uiteengezet in artikel 12;
  • E-mail: een e-mail verstuurd naar een van de volgende e-mailadressen: info@tripidoo.nl of klantenservice@tripidoo.nl;
  • Gebruiksvoorwaarden: de voorwaarden omtrent het gebruik van het Gehuurde door de Huurder;
  • Gehuurde: het gehuurde product of de gehuurde producten, inclusief toebehoren;
  • Huurder: iedere natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Overeenkomst sluit;
  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen Tripidoo en de Huurder voor het gebruik van het Gehuurde door de Huurder alsmede iedere andere overeenkomst tussen Tripidoo en de Huurder;
  • Producent: de producent als bedoeld in artikel 6:187 van het Burgerlijk Wetboek;
  • Tripidoo: gevestigd aan de Lindenlaan 12, 5248 AV Rosmalen ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 88633486 of een daaraan gelieerde
  • onderneming; en
  • Website: www.tripidoo.nl

Artikel 2 – Aanbod, totstandkoming en annulering

  • 1. De Overeenkomst komt tot stand nadat de Huurder de bestelprocedure via de Website heeft doorlopen en de totstandkoming door Tripidoo schriftelijk is bevestigd.
  • 2. Bij totstandkoming van een Overeenkomst gaat de Huurder automatisch akkoord met deze algemene voorwaarden die ook vermeld staan op de Website.
  • 3. Na totstandkoming van een Overeenkomst heeft Tripidoo te allen tijde voorafgaand aan de levering het recht om de Overeenkomst zonder aansprakelijkheid op te zeggen. In dat geval is Tripidoo niet verplicht meer terug te betalen dan de eventuele vooruitbetalingen die al door de Huurder zijn gedaan.
  • 4. Na totstandkoming van de Overeenkomst is de Huurder gerechtigd de overeenkomst te beëindigen. Annulering van een overeenkomst door Huurder moet schriftelijk worden gemeld. Terugbetaling van de eventueel door Huurder vooruitbetaalde huursom is afhankelijk van het moment van annuleren van de Overeenkomst door Huurder, namelijk:
    • 1. voor annuleringen tot 3 dagen voor de ingangsdatum van de overeenkomst geldt 100% restitutie van de huursom
    • 2. voor annuleringen binnen 3 dagen voor de ingangsdatum van de overeenkomst geldt 0% restitutie van de huursom
    5. Schriftelijke Annulering door de Huurder ontvangen na 18:00 uur worden beschouwd als verzonden op de eerstvolgende werkdag.

Artikel 3 – Uitsluiting herroepingsrecht

  • 1. Huurders die Consument zijn en die artikelen laten bezorgen hebben gedurende 14 dagen na het tot stand komen van de huurovereenkomst een herroepingsrecht. Dit recht geldt niet als de huurovereenkomst is gesloten in direct contact tussen verhuurder en huurder binnen een verkoopruimte, bijvoorbeeld bij de verhuurder op locatie. Het herroepingsrecht geldt ook niet wanneer de huur met instemming van de consument tijdens de bedenktijd is uitgevoerd en de consument ermee heeft ingestemd dat geen ontbindingsrecht geldt.

Artikel 4 – Overeenkomst

  • 1. De Huurder krijgt voor de duur van de Overeenkomst de beschikking over het Gehuurde.
  • 2. Tripidoo blijft te allen tijde eigenaar van het Gehuurde.
  • 3. De Aanwijzingen zijn van toepassing en kunnen door de Huurder worden gedownload op de productpagina van elk specifiek product op de Website.
  • 4. De Overeenkomst geldt voor de periode en het tarief zoals op de Overeenkomst vermeld is of zoals op een andere manier is overeengekomen. De Overeenkomst vermeldt de dag waarop de huurperiode aanvangt en eindigt.

Artikel 5 Verplichtingen Tripidoo

  • 1. Tripidoo levert het Gehuurde conform overeenkomst schoon, goed onderhouden en voor zover kenbaar is of zou moeten zijn, in technisch goede staat af.
  • 2. Indien het product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan zal Tripidoo kosteloos een nieuw product leveren of de prijs van het gebrekkige product crediteren, waarbij de klant het product retour zendt.
  • 3. Tripidoo inspecteert het Gehuurde bij inlevering op compleetheid en eventuele schade.

Artikel 6 – Verplichtingen van de Huurder

  • 1. De Huurder is gehouden om medewerking te verlenen aan Tripidoo en om tijdig alle relevante gegevens ter beschikking te stellen die noodzakelijk zijn of kunnen zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.§
  • 2. De Huurder is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Tripidoo verstrekte gegevens, ook indien die gegevens via een derde aan Tripidoo worden aangeleverd. Tripidoo mag in alle gevallen gerechtvaardigd op deze aangeleverde informatie vertrouwen.
  • 3. Het Gehuurde is bestemd voor persoonlijk gebruik, dat wil zeggen voor gebruik door de personen die tot het huishouden van de Huurder behoren. Het is daarom niet toegestaan het Gehuurde aan iemand te verkopen, door te geven of door iemand anders te laten gebruiken dan de hiervoor bedoelde personen.
  • 4. De Huurder dient om te gaan met het Gehuurde zoals het een goede Huurder betaamt. Hij dient het Gehuurde overeenkomstig de bestemming, Gebruiksvoorwaarden en de Aanwijzingen te gebruiken en geen materiële schade aan het Gehuurde aan te brengen.
  • 5. Het is de Huurder niet toegestaan wijzigingen van welke aard dan ook aan te brengen aan het Gehuurde, in het bijzonder is het de Huurder niet toegestaan om verbeteringen aan te brengen, etiketten te verwijderen of reparaties te verrichten ten aanzien van het Gehuurde.
  • 6. Na de duur van de Overeenkomst is de Huurder gehouden het Gehuurde in oorspronkelijke staat aan Tripidoo te retourneren.
  • 7. Het is de Huurder toegestaan met het Gehuurde naar andere landen te reizen.

Artikel 7 – Niet nakomen verplichtingen

1. Tripidoo is gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel op te zeggen door middel van een schriftelijke mededeling aan de Huurder, indien:

  • 1. de Huurder in verzuim is met de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst;
  • 2. de Huurder surséance van betaling aanvraagt of hem surséance van betaling wordt verleend;
  • 3. het faillissement van de Huurder wordt aangevraagd, of hij in staat van faillissement wordt verklaard;
  • 4. de Huurder onder curatele wordt gesteld of de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen op hem van toepassing wordt;
  • 5. de Huurder het Gehuurde gebruikt in strijd met de bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden, de Gebruiksvoorwaarden of de Aanwijzingen;
  • 6. ten laste van de Huurder beslag wordt gelegd op het Gehuurde;
  • 7. de Huurder naar het oordeel van Tripidoo misbruik maakt van het Gehuurde of van de dienstverlening van Tripidoo; of
  • 8. de Huurder opzettelijk onjuiste informatie verschaft aan Tripidoo

Artikel 8 – Prijzen en betaling

  • 1. De overeengekomen prijzen zijn inclusief btw en overige overheidsheffingen.
  • 2. De op de Website vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De Huurder draagt de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten wordt voordat de Huurder zijn bestelling kan bevestigen op de Website aan de Huurder kenbaar gemaakt.
  • 3. De Huurder is borg verschuldigd in de gevallen aangegeven op de Website. De borg wordt in rekening gebracht bij de Huurder bij totstandkoming van de Overeenkomst. Tripidoo is bevoegd (een deel van) de borg in te houden indien sprake is van een omstandigheid genoemd in de artikelen 13 en 16 van de Algemene Voorwaarden gelijk aan de in die artikelen genoemde bedragen. Indien de Huurder het Gehuurde niet retourneert op de Einddatum op een wijze als bedoeld in artikel 17 lid 2 van deze Algemene Voorwaarden is Tripidoo bevoegd om de gehele borg in te houden. De Huurder krijgt (het resterende deel van) diens borg terug binnen 5 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde retour gestuurde huurartikel.
  • 4. Voor betaling kan de Huurder uitsluitend gebruik maken van de door Tripidoo op de Website aangeboden betalingsmogelijkheden.

Artikel 9 – Levering van het Gehuurde

  • 1. Tripidoo (i) stuurt het Gehuurde op naar (ii) of levert het Gehuurde af op het door de Huurder opgegeven adres. De Huurder kan het Gehuurde ook ophalen op een door Tripidoo op te geven adres.
  • 2. De opgegeven of overeengekomen levertermijnen en -tijden zijn geen fatale termijnen.
  • 3. Tripidoo voert hetgeen is overeengekomen naar beste kunnen uit, met inachtneming van de gerechtvaardigde belangen van de Huurder. Tripidoo staat niet in voor het bereiken van enig beoogd resultaat.
  • 4. Indien, ongeacht de reden, de Huurder nalaat de (tijdige) levering van het Gehuurde te aanvaarden, dan komen alle door Tripidoo gemaakte kosten in verband met de aanbieding alsmede de bijkomende kosten van vervoer, bewaring en opslag, voor rekening van de Huurder.

Artikel 10 – Alternatieven en aanpassing assortiment

  • 1. Het staat Tripidoo vrij om een ander product van gelijke soort, functionaliteit en kwaliteit te leveren. Slechts indien de Huurder een Consument is en aantoont dat het Gehuurde zodanig afwijkt van de Overeenkomst dat hij in redelijkheid niet meer tot nakoming verplicht kan worden, heeft de Huurder het recht om de Overeenkomst te ontbinden in de zin van dit artikel.
  • 2. De Huurder stemt ermee in dat Tripidoo elk moment en eenzijdig het soort, aantal of assortiment van producten dat wordt aangeboden kan veranderen.

Artikel 11 – Melden van gebreken en schade na ontvangst

  • 1. Tripidoo levert het Gehuurde schoon, goed onderhouden en voor zover kenbaar is of zou moeten zijn, in technisch goede staat af.
  • 2. De Huurder dient het Gehuurde direct na levering te controleren. Indien blijkt dat het afgeleverde product verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de huurder (alvorens over te gaan tot terugzending aan Tripidoo) deze gebreken onmiddellijk via het e-mailadres info@tripidoo.nl te melden aan Tripidoo.
  • 3. Indien het product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan zal Tripidoo kosteloos een nieuw product leveren of de prijs van het gebrekkige product crediteren, waarbij de klant het product retour zendt.
  • 4. Indien het pakket met daarin de bestelling door de postbezorger aan de klant wordt aangeboden en het pakket is beschadigd, dan dient de klant het pakket niet te accepteren en het pakket niet in ontvangst te nemen. De klant heeft geen recht op compensatie of schadevergoeding indien er sprake is van transportschade en de klant het pakket wel heeft geaccepteerd en in ontvangst heeft genomen.

Artikel 12 – Looptijd en einde Overeenkomst

  • 1. Het Gehuurde wordt voor een minimale periode gehuurd, zoals aangegeven op de Website, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na verloop van die minimale periode, of indien daarvan is afgeweken, na verloop van de overeengekomen periode, dient de Huurder het artikel te retourneren aan Tripidoo
  • 2. Het Gehuurde dient uiterlijk op de Einddatum van de Overeenkomst (i) ter verzending te worden aangeboden bij het door Tripidoo aangewezen postbedrijf, (ii) opgehaald te zijn door Tripidoo of (iii) teruggebracht te zijn door de Huurder op de door Tripidoo aangegeven locatie.
  • 3. Retourneren van het Gehuurde voor de Einddatum van de Overeenkomst heeft geen invloed op overeengekomen huurprijs.
  • 4. Tripidoo gaat ervan uit dat de Huurder tijdig kenbaar maakt indien langer dan de aangegane overeenkomst gebruik wenst te maken van het Gehuurde. Dit kan alleen in overeenstemming met Tripidoo en na betaling van de nieuwe factuur. Wanneer de Huurder zonder Tripidoo hierover te informeren, het product niet uiterlijk op de laatste dag van de Overeenkomst het Gehuurde aan Tripidoo retourneert, dan behoudt Tripidoo zicht het recht om maximaal het verschil tussen de huurprijs en de nieuwprijs in rekening te brengen.
  • 5. Als het Gehuurde niet binnen 5 dagen na de einddatum is overgedragen aan Tripidoo en er geen nieuwe Overeenkomst is geactiveerd, zal Tripidoo aangifte doen van diefstal door de Huurder.

Artikel 13 – Aansprakelijkheid

  • 1. Elke partij is aansprakelijk voor schade die door de andere partij is geleden in verband met deze overeenkomst, voor zover die partij aansprakelijk is voor deze schade onder de toepasselijke wetgeving.
  • 2. In de gevallen als genoemd in Afdeling 3 van Titel 3 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek is tevens de Producent aansprakelijk voor schade die wordt geleden.
  • 3. Tripidoo kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade die een direct of indirect gevolg is van:
    • ◦ een gebeurtenis die in feite buiten haar macht ligt en aldus niet aan haar doen en/of laten kan worden toegeschreven
    • ◦ enige daad of nalatigheid van de klant.
  • 4. Tripidoo is niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door tijdelijke niet beschikbaarheid van de bestelmogelijkheid, onbereikbaarheid of verwijdering van haar website wegens onderhoud of anderszins.
  • 5. De kleuren die te zien zijn op het beeldscherm van de klant kunnen afwijken van de kleuren die het product werkelijk heeft. Tripidoo is niet aansprakelijk voor dergelijke kleurafwijkingen.
  • 6 Tripidoo is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Tripidoo is uitgegaan van door de Huurder verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, zoals het door de Huurder verkeerd opgeven van een afleveradres.
  • 7 Tripidoo is niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens als gevolg van verzending van de gegevens met behulp van telecommunicatiefaciliteiten.
  • 8 Indien Tripidoo aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Tripidoo beperkt tot het factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • 9 De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Tripidoo of haar ondergeschikten.

Artikel 14 – Overmacht

  • 1. Tripidoo is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht. Als gebeurtenissen die in feite buiten de macht van Tripidoo liggen, dan wel niet aan haar doen en/of laten kunnen worden toegeschreven, worden in elk geval beschouwd: niet, niet volledige en/of vertraagde levering door de toeleveranciers van Tripidoo; oorlog en oorlogsgevaar; in – en uitvoerverboden; maatregelen van Nederlandse en/of internationale en/of buitenlandse overheidsorganen die de uitvoering van de overeenkomst bezwaarlijker en/of kostbaarder maken dan bij het afsluiten van de overeenkomst te voorzien was; werkstakingen en/of bedrijfsbezettingen; epidemieën; verkeersstoringen; weersinvloeden; vervoersmoeilijkheden; brand; diefstal; storingen in levering van energie; internetstoring; storing in e-mail verkeer.
  • 2. Indien Tripidoo weet of het vermoeden heeft dat het Gehuurde (deels) niet tijdig geleverd kan worden door overmacht, dan stelt Tripidoo de Huurder daarvan zo spoedig mogelijk per e-mail op de hoogte.
  • 3. Indien redelijkerwijs te verwachten valt dat de overmacht situatie langer dan drie maanden zal duren, of al meer dan drie maanden duurt, kan de andere partij per aangetekende brief de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en buitengerechtelijk ontbinden, zonder dat zulks enig recht op vergoeding verschaft.

Artikel 15 – Schade aan producten

  • 1. De Huurder is gehouden schade zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 24 uur nadat de schade is ontstaan of bekend is geworden, per E-mail aan Tripidoo te melden. De Huurder dient een foto van de schade bij te voegen bij de e-mail.
  • 2. Indien sprake is van schade en slijtage aan het Gehuurde anders dan is te verwachten door normaal gebruik, zulks ter beoordeling van Tripidoo dan behoudt Tripidoo zich het recht voor om de kosten, tot maximaal 85% van de nieuwprijs van het Gehuurde, van vervanging of herstel te verhalen op de Huurder.
  • 3. In geval van schade wordt het schadebedrag van het Gehuurde verrekend met de waarborgsom. Indien de schade hoger is dan de waarborgsom dan zal de Huurder het verschil bijbetalen. De terugbetaling zal plaatsvinden zodra duidelijk is om welk schadebedrag het gaat. De terugbetaling vindt uiterlijk binnen 30 dagen plaatst.

Artikel 16 – Diefstal of vermissing

  • 1. In geval van vermissing of diefstal van het Gehuurde is de Huurder verplicht om dit binnen 24 uur na ontdekking per E-mail te melden aan Tripidoo en aangifte te doen bij de politie. Tevens is de Huurder verplicht een kopie van het proces-verbaal van aangifte aan Tripidoo te overleggen.
  • 2. De Huurder is in het geval van vermissing of diefstal gehouden de schade aan Tripidoo te vergoeden van 85% van de nieuwprijs van het Gehuurde.
  • 3. Wanneer een vermist of gestolen product wordt teruggevonden binnen de looptijd van de Overeenkomst wordt het bedrag als bedoeld in lid 2 van dit artikel gecrediteerd.
  • 4. In geval van gehele of gedeeltelijke vermissing of diefstal van het Gehuurde heeft Tripidoo het recht de geleden schade bij de klant in rekening te brengen of te verrekenen met de borgsom tot maximaal 85% van de nieuwprijs van het Gehuurde.

Artikel 17 Klantenservice en klachtenprocedure

  • 1. Voor vragen over de bestelling of het indienen van een klacht, kan de klant contact opnemen met de klantenservice van Tripidoo. De klantenservice van Tripidoo is op werkdagen tijdens kantoortijden bereikbaar: op +31(0)6 556 99978 of via het e-mailadres: klantenservice@tripidoo.nl
  • 2. Van een vraag en/of klacht die via de e-mail is ingediend en die niet direct beantwoord kan worden, wordt een ontvangstbevestiging naar de huurder gestuurd waarin wordt opgenomen binnen welke termijn de klant een antwoord kan verwachten en/of de klacht afgehandeld wordt.
  • 3. Klachten worden door Tripidoo in ieder geval binnen 30 dagen afgehandeld.
  • 4 De huurder dient Tripidoo de mogelijkheid te geven om de klacht te onderzoeken.
  • 5 Als de klacht niet kan worden opgelost heeft de Huurder het recht om de klacht voor te leggen aan het platform voor online geschillenbeslechting van de Europese Unie op http://ec.europa.eu/odr.
  • 6 Indien Tripidoo meent dat een klacht gegrond is, dan heeft Tripidoo de mogelijkheid het Gehuurde kosteloos te vervangen of, indien vervanging niet mogelijk is, de Huurder een vergoeding te bieden van maximaal het door de Huurder betaalde factuurbedrag in verband met het Gehuurde en het Gehuurde terug te nemen.

Artikel 18 – Gegevensbeheer

    1. Na het aangaan van een Overeenkomst met Tripidoo worden de gegevens van de klant opgenomen in het klantenbestand van Tripidoo. Tripidoo is gehouden aan de Nederlandse wet, met inbegrip van Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en zal de gegevens van de Huurder niet verstrekken aan derden, tenzij dit voor uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is of wetgeving Tripidoo daartoe verplicht.

Artikel 19 Beveiliging en internet

  • 1. Tripidoo zal passende beveiligingsmaatregelen nemen om de website te beschermen tegen de risico’s van onbevoegde toegang tot of wijziging, vernietiging of verlies van de door de klant via de website ingevoerde gegevens.
  • 2. Tripidoo neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Een huurder kan aanwijzingen van misbruik melden aan de klantenservice op het telefoonnummer +31(0)6 1556 999 78 of via e-mail: klantenservice@tripidoo.nl

Artikel 20 – Ongeldigheid van een of meer bepalingen

  • 1. De ongeldigheid van een van de bepalingen van de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden laat onverlet de geldigheid van de overige bepalingen van de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden.
  • 2. Indien en voor zover een der bepalingen van de Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden ongeldig is of naar de beginselen van redelijkheid en billijkheid onder de gegeven omstandigheden onaanvaardbaar is, dan zal tussen de partijen een bepaling gelden die gezien alle omstandigheden aanvaardbaar is.

Artikel 21 – Slotbepalingen; toepasselijk recht en jurisdictie

  • 1. De rechtsbetrekkingen tussen Tripidoo en de Huurder worden uitsluitend beheerst door het Nederlandse recht.
  • 2. Alle geschillen tussen Tripidoo en de Huurder zullen worden beslecht door de bevoegde rechtbank van ‘s-Hertogenbosch tenzij een Consument in een andere lidstaat domicilie heeft.
  • 3. Bij onenigheid over de uitleg van de Algemene Voorwaarden is de Nederlandse tekst bindend.
  • 4. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle (huur)overeenkomsten van Tripidoo
  • 5. Tripidoo is gerechtigd de Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen en zal de Huurder hierover schriftelijk informeren. Indien de Huurder een Consument is, is de Huurder in dat geval gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
  • 6. De algemene voorwaarden van de Huurder worden uitdrukkelijk uitgesloten van toepasselijkheid.
  • 7. Op deze Algemene Voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Winkelwagen
Scroll naar boven